Aş dori să întreb: „Ce argumente aduce Biserica Catolică în apărarea acţiunii de schimbare a zilei de odihnă? Ce autoritate au avut pentru a putea intreprinde această schimbare?”
Din păcate, sau din fericire, Biserica Catolică are răspunsuri la aceste întrebări. În decursul timpului au fost mai multe răspunsuri date de personalităţi ce aparţineau sau aparţin acestei biserici.
Iată câteva dintre declaraţiile oferite de reprezentanţi ai Bisericii Catolice:
1. Ca răspuns la întrebarea „Puteţi dovedi că biserica are puterea de a institui sărbători legiferate?”, Stephen Keenan a scris: „Dacă nu ar fi avut o astfel de putere, nu ar fi putut face schimbarea cu care toate religiile moderne sunt de acord, şi anume – nu ar fi putut înlocui sărbătorirea Sabatului Zilei a Şaptea cu sărbătoarea Duminicii, prima zi a săptămânii – o schimbare pentru care nu există nici o autorizare scripturistică” – Stephen Keenan, A doctinal Catechism, p. 174
2. „Puteţi citi Biblia de la Genesa la Apocalipsa şi nu veţi găsi nici măcar un singur rând care să autorizeze sfinţirea Duminicii. Sfânta Scriptură porunceşte ca o obligaţie religioasă păzirea zilei de Sâmbătă, o zi pe care noi niciodată nu o sfinţim” – Cardinal Gibbons, Faith of Our Fathers, p. 111,112.
3. Monseniorul Segur a scris: „Biserica Catolică a fost aceea care, prin autoritatea lui Isus Hristos, a transferat această odihnă asupra zilei de Duminică, în amintirea învierii Domnului nostru. Astfel, sărbătorirea Duminicii de către protestanţi reprezintă un omagiu pe care Il aduc – în ciuda propriilor convigeri – autorităţii Bisericii Catolice” – Monsenior Segur, Plain Talk About Protestantism of Today, p. 225.
4. „Ei (papii) pretind schimbarea Sabatului în Ziua Domnului, ceea ce este contrar Decalogului; şi nu au alt exemplu pe buzele lor decât schimbarea Sabatului. Ei pretind că puterea Bisericii este foarte mare, deoarece schimbarea aceasta este contrară unuia dintre preceptele Decalogului.” Philip Schaff, The Creeds of Christendom, vol. 3, p. 64.
5. Biserica Romano Catolică menţionează Conciliul de la Laodicea ca fiind vocea oficială care a transferat „solemnitatea de la Sâmbătă la Duminică”.
Observaţi limbajul folosit de unul dintre catechisme:
– Întrebare – „Care zi este Ziua de Sabat?”
– Răspuns – „Sâmbăta este Ziua de Sabat.”
– Întrebare – „De ce sărbătorim noi Duminica în locul Sâmbetei?”
– Răspuns – „Noi sărbătorim Duminica în locul Sâmbetei deoarece Biserica Catolică, în Conciliul de la Laodicea (A.D. 336) a transferat solemnitatea de la Sâmbătă la Duminică.”- Rev. Peter Geiermann, C.SS.R., The Convert ‘s Catechism of Catholic Doctrine, p. 50, 2nd edition, 1910.